
Για κάποιους, η καλύτερη ιταλική ταινία. Για άλλους, μία από τις καλύτερες ταινίες όλων των εποχών. Για τον υπογράφοντα, μια ενδιαφέρουσα ταινία, η οποία όμως με κούρασε λίγο από τη μεγάλη της διάρκεια (σχεδόν τρεις ώρες). Χωρίς να υπάρχει μια προφανής ιστορία, η ταινία είναι μια συρραφή επεισοδίων με κοινό στοιχείο την παρουσία του Mastroianni. Ο οποίος στο τέλος κάθε επεισοδίου βρίσκεται να είναι μόνος του και να περιφέρεται άσκοπα σε έναν περίεργο κόσμο, στον οποίο δεν έχει βρει τη δικιά του θέση. Ο Fellini αφήνει το νεορεαλιστικό του παρελθόν και μ' αυτήν την ταινία ξεκινάει η πιο ώριμη φάση της καριέρας του. Εύκολα ο θεατής μπορεί να παρατηρήσει την ενδελεχή και σατιρική ματιά του στον κόσμο των αριστοκρατών, στην διάβρωση των ηθών του γάμου και της οικογένειας, την κριτική στους κουλτουριάρηδες και στους δημοσιογράφους. Εκπληκτική σκηνοθεσία με απίστευτης ομορφιάς πλάνα και καδραρίσματα, έντονη και δυναμική φωτογραφία του Otello Martelli και τον Nino Rota να συνθέτει ένα ακόμα κλασικό μουσικό θέμα, σε μια Ρώμη που προσπαθεί να διορθώσει τα σημάδια που άφησε ο πολέμος πάνω της, αλλά σίγουρα δεν φαντάζει άσχημη. Προσθέστε έναν Χρυσό Φοίνικα στο φεστιβάλ των Καννών του 1960 και βραβείο όσκαρ για τα κουστούμια της ταινίας στην εκδήλωση του '62! Σημειώστε, τέλος, ότι η ταινία πρόσφερε στον κόσμο την ονομασία paparazzi· και αυτό από το ρόλο του φίλου, φωτογράφου και συναδέλφου του Marcello που ονομαζόταν... Paparazzo!

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου