Το 1976 ο Clint Eastwood επιστρέφει στο κινηματογραφικό είδος που τον ανέδειξε και με βάση το βιβλίο Gone to Texas μάς παρουσιάζει άλλον έναν σκοτεινό, κυνικό και εκδικητικό χαρακτήρα. Η ταινία The Outlaw Josey Wales αναθεωρεί τους κανόνες του γουέστερν και παρουσιάζει μία βίαιη, αιματηρή, «βρώμικη» και απαισιόδοξη Αμερική.
Τις τελευταίες ημέρες του Εμφυλίου Πολέμου στην Αμερική, ο Τζόσεϊ Γουέιλς είναι ένας φιλήσυχος αγρότης που ζει με την οικογένεια του σε μια φάρμα. Όταν όμως κάψουν το σπίτι του και σκοτώσουν την οικογένεια του, το μίσος τον τυφλώνει και το μόνο που θέλει πλέον είναι να πάρει εκδίκηση απ' αυτούς που του κατέστρεψαν τη ζωή. Αυτό είναι σε γενικές γραμμές το story, μόνο που κατά τη διάρκειά της ο Ίστγουντ σχολιάζει πολλά περισσότερα· την άτυχη μοίρα των Ινδιάνων, τους λευκούς καταπατητές, τους αντάρτες του εμφυλίου. Όπως είπε κάποιος, με αυτήν την ταινία, ο αμερικανός ηθοποιός άρχισε να βαδίζει σταθερά πλέον στα σκοτεινά μονοπάτια της ηθικής της Άγριας Δύσης.
Η ταινία αποτέλεσε αφορμή να δημιουργήσει η Αμερικανική Ένωση Σκηνοθετών τον «Κανόνα Ίστγουντ», που απαγορεύει οποιοδήποτε μέλος της παραγωγής να απολήσει τον σκηνοθέτη κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων. Κι αυτό επειδή κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων του Εκδικητή..., ο Ίστγουντ απέλεισε τον Philip Kaufman και έκατσε ο ίδιος στην καρέκλα του σκηνοθέτη. Ο Kaufman αρκέστηκε σε ένα credit για το σενάριο.
Τις τελευταίες ημέρες του Εμφυλίου Πολέμου στην Αμερική, ο Τζόσεϊ Γουέιλς είναι ένας φιλήσυχος αγρότης που ζει με την οικογένεια του σε μια φάρμα. Όταν όμως κάψουν το σπίτι του και σκοτώσουν την οικογένεια του, το μίσος τον τυφλώνει και το μόνο που θέλει πλέον είναι να πάρει εκδίκηση απ' αυτούς που του κατέστρεψαν τη ζωή. Αυτό είναι σε γενικές γραμμές το story, μόνο που κατά τη διάρκειά της ο Ίστγουντ σχολιάζει πολλά περισσότερα· την άτυχη μοίρα των Ινδιάνων, τους λευκούς καταπατητές, τους αντάρτες του εμφυλίου. Όπως είπε κάποιος, με αυτήν την ταινία, ο αμερικανός ηθοποιός άρχισε να βαδίζει σταθερά πλέον στα σκοτεινά μονοπάτια της ηθικής της Άγριας Δύσης.
Η ταινία αποτέλεσε αφορμή να δημιουργήσει η Αμερικανική Ένωση Σκηνοθετών τον «Κανόνα Ίστγουντ», που απαγορεύει οποιοδήποτε μέλος της παραγωγής να απολήσει τον σκηνοθέτη κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων. Κι αυτό επειδή κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων του Εκδικητή..., ο Ίστγουντ απέλεισε τον Philip Kaufman και έκατσε ο ίδιος στην καρέκλα του σκηνοθέτη. Ο Kaufman αρκέστηκε σε ένα credit για το σενάριο.
1 σχόλιο:
Eastwood rulez! Έτσι απλά...
Δημοσίευση σχολίου