Αυτό το φιλμ νουάρ του 1950 με θέμα τη βία των όπλων, αποτέλεσε τη βάση για το μετέπειτα αριστούργημα του Arthur Penn Bonnie & Clyde. Ο μανιώδης με τα όπλα πρωταγωνιστής μας είναι άσος στο σημάδι αλλά δεν μπορεί να πυροβολήσει τίποτα «ζωντανό». Όταν θα γνωρίσει μια κοπέλα σε ένα καρναβάλι που τυγχάνει κι αυτή να είναι δεινή σκοπεύτρια, θα έχει γνωρίσει την κοπέλα της ζωής του αλλά και —χωρίς να το ξέρει ακόμα— αυτήν που θα τον καταστρέψει. Η ταινία Gun Crazy είχε κυκλοφορήσει και με εναλλακτικό τίτλο Deadly Is the Female. Η επιτυχία της ταινίας όμως οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο σενάριο της, το οποίο υπέγραψε ο μεγάλος Dalton Trumbo κάτω από το ψευδώνυμο MacKinlay Kantor. Κι αυτό γιατί εκείνη την εποχή είχε μπει στη Μαύρη Λίστα του γερουσιαστή Μακάρθι και είχε φυλακιστεί για 11 μήνες επειδή δεν «έδωσε» ονόματα στην επιτροπή. Ο Trumbo μετακόμισε στο Μεξικό και από κει συνέχισε να γράφει σενάρια για ταινίες, υπογράφοντας με ψευδώνυμα ή δίνοντάς τα σε άλλους συγγραφείς.
Κλείνω αυτή την αναφορά για την ταινία με το σχόλιο του φίλου Γιώργου από το blog cinema:
Το πρωτότυπο του γνωστού "Μπόνι και Κλάιντ". Ανοίγει με φλας - μπακ, κυρίως από την οπτική γωνία του αντιήρωα, παρουσιάζοντας την ψύχωση που είχε στην παιδική του ηλικία για τα όπλα. Μολονότι γυρίστηκε πολύ γρήγορα (ή ακριβώς γι'αυτό το λόγο), η ταινία διαθέτει τολμηρή σκηνοθεσία, ιδίως στη σκηνή της ληστείας, ένα υπέροχο μονοπλάνο, που κινηματογραφήθηκε μέσα από το αυτοκίνητο: η κάμερα ξεκινά από το πίσω κάθισμα, με τον Μπάρτ και την Άνι να μιλούν νευρικά στο μπροστινό μέρος. Όταν ο Μπαρτ μπαίνει στην τράπεζα, η κάμερα μετακινείται για να δείξει την Άνι που προσελκύει την προσοχή ενός καχύπτοτου αστυνομικού και γυρίζει στο πίσω κάθισμα όταν το ζευγάρι το σκάει. Η ταινία επηρέασε ιδιαιτέως τον Ζαν Λυκ Γκοντάρ στην ταινία του "Με κομμένη την ανάσα".
Κλείνω αυτή την αναφορά για την ταινία με το σχόλιο του φίλου Γιώργου από το blog cinema:
Το πρωτότυπο του γνωστού "Μπόνι και Κλάιντ". Ανοίγει με φλας - μπακ, κυρίως από την οπτική γωνία του αντιήρωα, παρουσιάζοντας την ψύχωση που είχε στην παιδική του ηλικία για τα όπλα. Μολονότι γυρίστηκε πολύ γρήγορα (ή ακριβώς γι'αυτό το λόγο), η ταινία διαθέτει τολμηρή σκηνοθεσία, ιδίως στη σκηνή της ληστείας, ένα υπέροχο μονοπλάνο, που κινηματογραφήθηκε μέσα από το αυτοκίνητο: η κάμερα ξεκινά από το πίσω κάθισμα, με τον Μπάρτ και την Άνι να μιλούν νευρικά στο μπροστινό μέρος. Όταν ο Μπαρτ μπαίνει στην τράπεζα, η κάμερα μετακινείται για να δείξει την Άνι που προσελκύει την προσοχή ενός καχύπτοτου αστυνομικού και γυρίζει στο πίσω κάθισμα όταν το ζευγάρι το σκάει. Η ταινία επηρέασε ιδιαιτέως τον Ζαν Λυκ Γκοντάρ στην ταινία του "Με κομμένη την ανάσα".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου