Ψάχνοντας (δηλαδή βλέποντας) όχι και τόσο γνωστές ταινίες (κυρίως παλιές). Και ευκαιρία να θυμηθούμε (ή να γνωρίσουμε) κάποιες κλασικές!

Δευτέρα, 4 Αυγούστου 2008

Samurai Rebellion

Με την ταινία Samurai Rebellion (ελληνιστί: Επαναστάστης σαμουράι) του 1967 ολοκληρώνουμε μια άτυπη τριλογία στις ταινίες του μεγάλου Ιάπωνα δημιουργού Masaki Kobayashi από τη δεκαετία του '60, μετά δηλαδή τα Χαρακίρι και Κβάινταν. Μια ταινία για το σκληρό πρόσωπο και την αδιαλλαξία της εξουσίας, για την τιμή της οικογένειας, για την αγάπη δύο συζύγων, για την άβουλη πίστη στους κανόνες και τη σύγκρουση αυτών με τα συναισθήματα των ανθρώπων.

Ο τίτλος της ταινίας Jōi-uchi: Hairyō tsuma shimatsu σημαίνει κυριολεκτικά Επανάσταση: δέξου τη σύζυγο. Εκφράζει την τελική πράξη ενός δράματος που έφερε αντιπάλους τον άρχοντα της περιοχής με τον καλύτερο ξιφομάχο του και την οικογένειά του. Κι όλα αυτά για μια γυναίκα, την οποία πέταξε ο άρχοντας από το παλάτι και ανάγκασε να παντρευτεί το γιο τού ξιφομάχου. Λίγα χρόνια μετά, ο διάδοχος απεβιώνει οπότε ο άρχοντας ζητάει πίσω τη γυναίκα για να μεγαλώσει το νόθο παιδί τους. Ο γιος, ως αρχηγός πλέον της οικογένειας και με τη συμπαράσταση του πατέρα του (ένας Toshiro Mifune που βρίσκεται μέσα στο στοιχείο του), αρνείται να την επιστρέψει, γεγονός που βάζει σε κίνδυνο ολόκληρη την οικογένεια και τους συγγενείς τους και δημιουργεί προστριβές μέσα στους κύκλους της ίδιας της οικογένειας. Η στενοκεφαλιά των δύο πλευρών θα ωθήσει τις καταστάσεις στο σημείο όπου δεν θα υπάρχει επιστροφή.
Με ασπρόμαυρη φωτογραφία, ο Kobayashi αιχμαλωτίζει με το φακό του το δράμα της οικογένειας, χωρίς να αναλίσκεται σε φλύαρες και ανούσιες... ξιφασκίες. Αντ' αυτού επικεντρώνεται στην ίντριγκα, που όσο περνάει η ώρα τόσο αυτή εξυφαίνεται και περιπλέκεται και διεισδύει στους κόλπους της οικογένειας. Η εκτόνωση του δράματος θα έρθει κυριολεκτικά λίγο πριν το τέλος και ο σαμουράι πατέρας θα ξεσπαθώσει και... όποιον πάρει ο χάρος.

Στην αρχή της ταινίας, οι δύο καλύτεροι ξιφομάχοι αρνούνταν να μονομαχήσουν στο όνομα της φιλίας τους. Στο τέλος, οι συνθήκες (το πεπρωμένο ή το τυχαίο;) θα τους φέρουν αντιμέτωπους, μη μπορώντας να αποσοβήσουν τη μοιραία μεταξύ τους σύγκρουση.

Δεν υπάρχουν σχόλια: