Πρώτη αμερικανική ταινία με γιαπωνέζο πρωταγωνιστή σε ρόλου αστυνομικού, ο οποίος κερδίζει και το κορίτσι στο τέλος από τον αμερικανό συνάδελφό του;! Ποιος άλλος θα έφτιαχνε ταινία με αυτό το στόρι εν έτη 1959; Μα, ο Samuel Fuller, φυσικά. Η ταινία
The Crimson Kimono θα μπορούσαμε να χαρακτηριστεί ως παλιομοδίτικο αστυνομικό buddy-movie, με λίγα νουάρ ψήγματα, με τους δύο συναδέλφους να βρίσκονται στην αναζήτηση ενός δολοφόνου. Αλλά, αυτό είναι απλώς ένα πρόσχημα για το σκηνοθέτη Fuller ώστε να ασχοληθεί κυρίως με το ερωτικό τρίγωνο (που θα προκύψει με την ανάκριση μίας βασικής μάρτυρα), να παρουσιάσει τα ενδότερα της chinatown με μια πιο προσεκτική ματιά και να μας συστήσει τον όρο Nisei, δηλαδή τους γιαπωνέζους που γεννήθηκαν στην Αμερική. Μετά απ' όλα αυτά, δε μας προκαλεί εντύπωση ούτε μας ενοχλεί η προσχηματική αστυνομική πλοκή για την εύρεση του φονιά.
3 σχόλια:
Με αφορμή το προ μηνών αφιέρωμα στο Fuller στη σινεματέκ της πόλης μου, ανακάλυψα μια καταπληκτική ταινία, το Underworld USA (1960). Αν τυχόν δεν την έχεις υπόψην σου (που δε νομίζω, παθιασμένε φίλε μου), δες την επειγόντως. Ο Σκορσέζε πρέπει να στάζει μέλι για αυτό το σκληροτράχηλο σινεμά.
Καλά κάνεις και ενημερώνεις, για να τα βλέπουν και άλλοι αυτά. Όντως, το Underworld USA το έχω δει και υπάρχει κάποια αναφορά στο μπλογκ εδώ.
Cheers.
Ήμουν σίγουρος! Καλό βράδυ, φίλε μου.
Δημοσίευση σχολίου