Ψάχνοντας (δηλαδή βλέποντας) όχι και τόσο γνωστές ταινίες (κυρίως παλιές). Και ευκαιρία να θυμηθούμε (ή να γνωρίσουμε) κάποιες κλασικές!

Τετάρτη 4 Ιουνίου 2008

Pygmalion

Το θεατρικό του George Bernard Shaw, γραμμένο κάπου στα 1913, μεταφέρθηκε πολλές φορές στον κινηματογράφο. Αν όμως σας κουράζουν τα τραγούδια και τα μιούζικαλ (λέγε με My Fair Lady), προτιμήστε αυτή την εκπληκτική κινηματογραφική μεταφορά του Πυγμαλίωνα, γυρισμένη το 1938 με τον ίδιο τον Bernard Shaw να γράφει το σενάριο, να το προσαρμόζει ακριβώς στο πνεύμα του έργου του και στο τέλος να κερδίζει και το βραβείο όσκαρ καλύτερου σεναρίου. Συν-σκηνοθέτης και πρωταγωνιστής στο ρόλο του στριμμένου καθηγητή Higgins ο πάρα πολύ καλός βρετανός ηθοποιός Leslie Howard, που χάθηκε πρόωρα στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. Θαυμάστε επίσης την πρώτη πρωταγωνιστική εμφάνιση της Wendy Hiller ως Eliza Doolitle που είναι απλά καταπληκτική. Με λίγα λόγια, απολαύστε μια από από τις καλύτερες βρετανικές ταινίες της εποχής του μεσοπολέμου.

7 σχόλια:

theachilles είπε...

Τώρα τι να σου πω; Θα καθυστερήσω για λίγο το δικό μου κείμενο, γιατί στο τέλος δε θα με πιστεύεις...

dunno είπε...

τρελαίνομαι για Leslie Howard. η φινέτσα και η ευγένεια με την οποία αντιμετώπιζε τους ρόλους του ήταν μοναδική, αν και πάντα περνούσε μάλλον απαρατήρητος δίπλα σε άλλα μεγάλα ονόματα. τον έχω πολύ κοντα με τον Paul Henreid, κι η αγαπημένη μου ερμηνεία ήταν στο The Petrified Forest

zisis είπε...

Το Petrified Forest είναι στη λίστα των επόμενων must-see ταινιών!

Γεωργία είπε...

Μου αρέσει το Pygmalion αλλά όχι για τον Leslie Howard, για την (ασχημούλα αλλά καταπληκτική) Wendy Hiller. Και αν μπορώ να κάνω μία πρόταση για άλλη ταινία με την ίδια ηθοποιό:'I Know Where I'm Going!' των Powell / Pressburger. Είναι μία από τις πιο συγκινητικές και μαζί αισιόδοξες ιστορίες αγάπης που έχω δεί. Τα δε εφέ στη σκηνή της τρικυμίας είναι πράγματι εντυπωσιακά παρά τα υποτυπώδη μέσα της εποχής.

zisis είπε...

Αυτά είναι, Γεωργία! Χαίρομαι να μου προτείνουν ταινίες που δεν έχω δει. Θα ψάξω να τη βρω, καθώτι οι Powell/Pressuburger είναι... εγγύηση!

Chris Z. είπε...

Και για να μπω και εγώ στο κλίμα των Powell/Pressuburger, να προτείνω το αμέσως επόμενο απ ‘ της Γεωργίας «A Matter of Life and Death» στο οποίο έτυχε να ρίξω μια ματιά προσφάτως. :)

zisis είπε...

Είχε λιώσει το βίντεο πριν κανά-δυό χρόνια στο μηνιαίο κυριακάτικο αφιέρωμα της ΕΤ1 για τους Powell/Pressburger: A Matter of Life and Death, The Life and Death of Colonel Blimp, Black Narcissus, και The Red Shoes! Ένα κι ένα. Κορυφή!